De opkomst van LED-boarding in het voetbal heeft een grote verandering teweeggebracht in de manier waarop de sport wordt ervaren en gepresenteerd. Het begon als een innovatieve manier om sponsorboodschappen te tonen, maar groeide al snel uit tot een onmisbaar onderdeel van de voetbalwereld.
Historisch gezien werden voetbalstadions gekenmerkt door statische reclameborden en borden die met de hand werden verwisseld. Met de introductie van LED-boarding konden adverteerders dynamische en aantrekkelijke content tonen, wat resulteerde in een hogere betrokkenheid van het publiek en meer exposure voor sponsoren.
Het belang van LED-boarding in het voetbal kan niet worden onderschat. Naast het genereren van extra inkomsten voor clubs en competities, heeft het ook bijgedragen aan een verbeterde kijkervaring voor fans. De heldere en levendige beelden op de LED-boarding verrijken de sfeer in het stadion en voegen een extra dimensie toe aan de wedstrijdbeleving.
SportLED is koploper geweest in de introductie van LED in voetbalstadions over heel Europa. Een positie die we hebben uitgebouwd door nieuwe oplossingen en kansen te ontwikkelen. LED-boarding is inmiddels een vast onderdeel van de beleving. Maar hier houdt het voor ons niet op. In samenwerking met broadcasters onderzoeken we nieuwe toepassingen om nog meer waarde te creëren voor de sport, fans en sponsoren.